Biznes

Kryzys = okazja? Jaki biznes w czasach lockdown’u ?

Kolejne zamknięcie, kolejny brak możliwości zarabiania. Niegdyś wydawało się to tylko oklepaną fabułą, niektórych filmów, choć w przypadku nich jeszcze czasem jakieś dodatkowe atrakcje były próbujące zabić głównych bohaterów. Choć nie wiadomo, czy w filmach nie jest to bardziej optymistycznie przedstawione. Tam może i żywe trupy w dużej ilości, ale politycy wszyscy albo uciekli albo zginęli.

W takich czasach szukanie rozwiązań jak zarabiać, jak zarabiać legalnie jest znacznie utrudnione, gdyż zwykle kojarzy się to z dużymi wydatkami na inwestycję. Jest to półprawda, trudno uniknąć wydatków, tak nie muszą być one duże. Najwięcej pochłonie promocja, a to z powodu tego, że wszyscy nagle zorientowali się, że internet jest dobrym miejscem zarabiania. I ta frustracja „czemu wcześnie tego nie zrobiono”, również można skierować do siebie, dla firm, które istnieją w internecie od już jakiegoś czasu, choć spowodowało to utrudnienia, tak pomimo początkowych spadków dochodu nawet o 90%, wraz z upływem czasu uległo unormowaniu. Teraz jest istny wybuch popularności, gdzie każdy liczy, że wykorzysta okazje i osiągnie ogromne sukcesy.

I tu drobne wiadro zimnej wody – spóźniliście się parę miesięcy. Wykorzystanie okazji jest wtedy kiedy inni uciekają, a nie w czasie kiedy wszyscy zaczynają inwestować. To nie jest granie na giełdzie, to jest zdobywanie rynku.

Pomimo tego, że okazje najlepsze już minęły do inwestycji we własną działalność i osiągnięcia sukcesów niskim nakładem kapitału, tak próba zdobycia rynku nawet w czasach kiedy sklepów, firm powstaje dużo jest dobrym pomysłem. Nie można traktować tego jak pewnik, osiągnięcia cudownych efektów.

Rynek, to dość nietypowy twór, który jest chłonny i każdy znajdzie dla siebie kawałek tematu, w którym poczuje się jak ryba w wodzie, a to przybliży do sukcesu.

Wybór biznesu, zaczyna się zwykle dwiema drogami. Pierwsza szukanie tego co ludzie najbardziej potrzebują, zarazem by konkurencji nie było od groma. Druga, znacznie wygodniejsza i pewniejsza, to znajdowanie tematu, w którym czujemy się dobrze, mamy wiedzę, przez co oszczędzamy czas na naukę nowych zagadnień, a dopiero później szukanie sposobu by dotrzeć tematycznie pod grupę klientów.

Np. czujemy się pewnie w zawodzie fryzjer, a choć teraz zakładanie salonu poniekąd mija się z celem, bo mógłby być zamknięty „znów”, tak istnieją na rynku salony, które będą czynne w czasie zamknięcia. Wiele z tych firm prowadzi działalność z domu, więc poniekąd obchodzi zakazy. Stąd możemy, albo stworzyć mały salon piękności w domu, albo znaleźć grupę produktów, na których znać się musielibyśmy zajmując się tym, m.in. fotele barberskie, czy są to fotele pod Naszą specjalizację, czy lepiej wybrać jest fotel fryzjerski. Nie jest to jedyna droga, możemy również zacząć promować produkty i próbować je sprzedawać istniejącym salonom, nie jest to duży rynek i sprzedaż nie występuje tak często, ale z czasem pozwoli zarobić.

Każda branża, a raczej większość oferuje rozwiązania, gdzie nie musimy wydawać kapitału na zakup produktów, które następnie będzie się sprzedawało. Oferują rozwiązania dropshippingu, gdzie towar wychodzi bezpośrednio od producenta, aż pod drzwi klienta. Stąd środki na zakup sprzętu można zainwestować właśnie w promocję. Dwie największe hurtownie elektroniki oferują właśnie ten model sprzedażowy, gdzie dostajemy bardzo często już gotowy sklep internetowy, zatowarowany, z treściami i jedynie od kreatywności zależy jak szybko i dobrze zostanie wypromowany.

Sklepy takie same jak wszystkich innych, z tymi samymi treściami, będą kiepsko pozycjonowały się, ze względu na duplikacje treści, której Google nie lubi, ale nie stoi nic na przeszkodzie by treści odpowiednio zmodyfikować by jak najbardziej wyróżniał się sklep internetowy, a wraz z promocją osiągnie się sprzedaż.

Jak można wywnioskować, budżet jest niezbędny, ale jego zakres zależy tylko i wyłącznie od ambicji jakie posiada się. Wykonując samodzielnie promocję bardzo często znaczną część budżetu będzie marnowało się z powodu kiepskiej optymalizacji kosztów, ale też pozwoli zrozumieć trudność wykonania dobrego marketingu.

Też kiedy nie chcemy sprzedawać, ale zarabiać, można wybrać rozwiązania np. związane z CPA – tj. od kliknięć, wypełnień formularzy. Wszystko to wymaga czasu, pracy i nakładu finansowego. Rozwiązania, gdzie inwestuje się znikome środki, zwykle są to elementy, których pierwsze zyski zobaczymy za wiele miesięcy, albo i lat.

Kiedy dysponujemy produktem w bardzo niskich cenach niż konkurencja, również można sprzedawać je po przez aukcje na dużych serwisach aukcyjnych, gdzie kosztem jest wystawienie aukcji (od groszy do kilkuset złotych w zależności od min. potrzeb) oraz prowizje od sprzedaży. Wymaga to również podliczenia, czy takie działanie jest opłacalne, ale zwykle wiążę się to z przeprowadzeniem testu i na „żywo” wypróbowaniu, czy sprzedaż wystąpi.

Dropshipping – pozwala na sprzedaż produktów, których fizycznie nie posiadamy. Nie kupujemy od razu produktu by następnie go sprzedać, ale dopiero kiedy klient kupuje, zamawiamy produkt. Bardzo często wysyłka jest tego samego dnia co zgłoszenie dostawcy o zamówieniu. Promocja takich stron jest niezbędna by mogły osiągnąć sprzedaż.

CPA – są to różnego rodzaju programy partnerskie udzielające prowizji za pozyskanie działań na ich stronach, od ilości wypełnionych formularzy, zamówień bądź zostawienia danych osobowych. Również to wiązać się może z wydatkami dla marketingu.

Sprzedaż na serwisach aukcyjnych – potrzebny jest produkt, budżet na wystawienie aukcji oraz prowizje od sprzedaży na nich.

Similar Posts